Mijn favorieten

Aankoopmakelaar Amsterdam

Het kopen van een woning is één van de belangrijkste en financieel meest ingrijpende beslissingen in uw leven. Zonder meer een beslissing waarbij u zich het beste kunt laten begeleiden door een specialist. Als aankoopmakelaar in Amsterdam hebben we vele jaren ervaring in de begeleiding van onze opdrachtgevers bij hun zoektocht naar de perfecte woning, tegen de beste prijs.

  • Gemiddelde doorlooptijd minder dan 3 maanden
  • Onze klanten waarderen ons met een 9+ op Funda
  • Zet gratis een tijdelijke zoekopdracht aan
  • Gespecialiseerd in aankoop van woningen in Amsterdam Oost en in de gehele metropoolregio Amsterdam
  • Als Certified Expat Broker is onze dienstverlening ook op expats of internationals gericht
 

Mail info@semmakelaars.nl Bel 020 740 0531

 

“Zonder SEM en Willem in het bijzonder was het niet gelukt om in deze markt een succesvol traject te lopen. Zeer blij met alle zorg en aandacht tijdens het zoeken, het aankopen en ook alle handelingen voor om de koop en financiering te regelen” - Koper Kea boumanstraat 110, Amsterdam Oost


Uw aankoopmakelaar - Willem Schilder

Telefoon: 020 740 0531
Mobiel: 06 2670 8004
Mail: wschilder@semmakelaars.nl

 

Wat zijn de voordelen van een aankoopmakelaar?

U vraagt zich misschien af waarom u een aankoopmakelaar moet inschakelen bij de aankoop van een woning. Zoals eerder aangegeven is de aankoop van een woning een enorm belangrijke beslissing en waarschijnlijk een van de meest ingrijpende uitgaven die u zult doen. Daarom wilt u zeker zijn dat u niet alleen de juiste woning vindt, maar ook de juiste prijs betaalt. Met de ervaring en kennis van de woningmarkt die een aankoopmakelaar biedt, weet u zeker dat u geen belangrijke punten over het hoofd ziet. Daarnaast gaan we met kennis van zaken in onderhandeling met de verkopende partij.

De verkopende partij heeft op haar beurt naar alle waarschijnlijkheid een verkoopmakelaar ingezet om haar belangen te behartigen. Met een aankoopmakelaar wordt ook voor u het beste resultaat nagestreefd door een professional.

 

Hoe werkt een aankoopopdracht in Amsterdam?

Als we u als aankoopmakelaar in Amsterdam gaan begeleiden bij de zoektocht naar en aankoop van een nieuwe woning, bestaat het gehele proces, ook wel de aankoopopdracht genoemd, uit zes stappen.

Stap 1 – Intakegesprek

We starten onze full-service dienstverlening met een inventarisatie door één van onze NVM-gecertificeerde makelaars. Dit gesprek vindt plaats bij ons op kantoor of bij u thuis. Allereerst gebruiken we dit gesprek om kennis met elkaar te maken en om uw woonwensen te inventariseren. Daarnaast kijken we naar de financiële (on-)mogelijkheden en maken we indien u dat wenst een hypotheekscan.

Stap 2 – Gratis zoekopdracht

Nadat uw woonwensen in kaart zijn gebracht starten we met de zoekopdracht. Ons geautomatiseerde zoeksysteem verwerkt alle criteria en ververst iedere dag het woningaanbod. Zodoende krijgt u dagelijks alle woningen die aan uw wensen en eisen voldoen, tegelijkertijd met de professionele markt. U kunt zelf te allen tijde uw wensen bijstellen, mocht dit nodig zijn. We faciliteren deze zoekopdracht tijdelijk gratis en zelfs zonder intakegesprek.

Gratis zoekopdracht

Stap 3 – Bezichtiging(en)

Komt er uit de zoekopdracht een woning waar u enthousiast van wordt en wilt u deze graag bezichtigen? Dan zijn er drie mogelijke opties:

  • We gaan samen de woning bezichtigen. Dit is zeker in het begin van de zoektocht aan te raden, omdat we dan de wensen en eisen nog beter kunnen vaststellen.
  • U gaat eerst de woning alleen bezichtigen, om te kijken of het wel een geschikte woning is.
  • Wij gaan als aankoopmakelaar eerst de woning alleen bezichtigen, als u bijvoorbeeld een overvolle agenda heeft.

Stap 4 – Beoordeling van de woning

In het kader van de full-service dienstverlening en het opzetten van de vervolgstrategie is het belangrijk dat wij als aankoopmakelaar de communicatie met de verkopende makelaar en het plannen van de bezichtigingen op ons nemen. Indien u nog steeds geïnteresseerd bent in de woning maken wij een analyse van de gehele woning. In deze analyse kijken we naar een groot aantal zaken, waaronder:

  • De ligging en omgevingsfactoren
  • De bouwkundige staat van het pand
  • De fundering
  • Eventuele bodemonderzoeken en verontreinigingen
  • Financiële positie en plannen van de VvE

We nemen tevens al het papierwerk door, op zoek naar bijzonderheden alvorens we een advies uitbrengen over de prijs en de onderhandelingsstrategie. In feite voeren we een eigen taxatie uit van de woning.

Stap 5 – De onderhandeling en aankoop

Bent u na de analyses nog steeds enthousiast en wilt u overgaan tot de aankoop van de woning? Dan starten we het onderhandelingstraject met een passend openingsbod. Tijdens de onderhandelingen houdt uw aankoopmakelaar rekening met alle bijkomende factoren, van de koopsom en de ontbindende voorwaarden tot de oplevering en overdracht van roerende zaken. U wordt uiteraard op de hoogte gehouden van de vorderingen gedurende het hele proces.

Als het bod wordt geaccepteerd breekt de laatste fase van het proces aan. We verwerken alle informatie en u gaat van een koopovereenkomst naar een uiteindelijke eigendomsoverdracht. Een deel van dit proces is administratief en wordt buiten u om uitgevoerd. Het andere deel van het proces gaat over de woning zelf. We helpen u met zaken als de bouwtechnische keuring, eventuele verbouwingsplannen en inspecties. Dit is een intensief proces waarbij veel beslissingen genomen moeten worden.

Stap 6 – De overdracht

De allerlaatste stap is uiteraard de overdracht van de woning bij de notaris. U bent vanaf dat moment de trotse eigenaar van een woning in Amsterdam. Gemiddeld duurt het gehele proces van het intakegesprek tot de overdracht drie maanden. Afhankelijk van het actuele aanbod en uw wensen en eisen kan deze periode variëren.

 

“Mijn makelaar heeft ons - en daar sta je niet bij stil - aardig wat werk bespaard door bepaalde details te onderzoeken. Ons bod werd aangepast en geaccepteerd, er waren zeker 8 andere gegadigden voor dit leuke huis” – Dhr. Richard de Knegt


 

Tarieven aankoopmakelaar Amsterdam

Wat betreft de tarieven voor onze diensten hanteren we twee verschillende betalingsmogelijkheden. De eerste mogelijkheid is courtage, waarbij u een percentage van de verkoopopbrengst betaalt. De tweede mogelijkheid is een fixed fee, waarbij we samen het gehele traject voor een vaste prijs doorlopen. De keuze voor een betalingsstructuur is volledig aan uzelf.

 

Gerichte aankoopopdracht in Amsterdam

Het is mogelijk om een gerichte aankoopopdracht aan te vragen in plaats van de full-service dienstverlening. In dat geval bezichtigt u woningen eerst zelf en schakelt u onze hulp in op het moment dat u een bod wilt uitbrengen. We zullen dan dezelfde analyses maken om tot een goede waardebepaling van de woning te komen, waarna we het onderhandelingstraject starten.

Bent u gestart met een gerichte aankoopopdracht, maar valt de zoektocht tegen om wat voor reden dan ook? Wellicht vindt u het lastig om een eerste selectie te maken of bent u niet bekend genoeg met Amsterdam om een juiste keuze te maken. In dat geval kunt u alsnog kosteloos overstappen op de volledige dienstverlening.

 

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op!

Als u op zoek bent naar een woning en graag gebruik wilt maken van onze dienst als aankoopmakelaar in Amsterdam, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! We leren u graag beter kennen tijdens het kennismakingsgesprek. Bel ons, stuur een mail of vul het contactformulier in.

Mail info@semmakelaars.nl Bel 020 740 0531